در حال بارگزاری...…

سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی چند سالگی است؟

زمان مناسب یرای انجام جراحی زیبایی بینی هنگامی است که رشد فرد کامل شده باشد.سن تقریبی تکامل رشد صورت در افراد بطور متوسط ۱۸ سالگی است .اما ممکن است در افراد مختلف این وضعیت در سن ۱۷ سالگی و یا دیرتر در سن ۱۹ سالگی و یا بیشنر رخ دهد. به هر حال تشخیص این وضعیت به عهده پزشک شما می باشد.

آیا جراحی زیبایی بینی یک عمل ضروری و اجباری است؟

در صورتیکه هدف از جراحی بینی فقط بهتر شدن ظاهر آن باشد هیچ ضرورت و اجباری برای انجام آن نیست و لازم است فرد به همراه خانواده اش در مورد انجام آن به یک تصمیم مشترک برسند و انگیزه کامل و صد در صدی برای چنین عملی پیدا کنند.

آیا جراحی پلاستیک بینی به زیباتر شدن بینی من کمک می کند؟

در صورتیکه بینی شما از دسته بینی های مناسب برای جراحی ( از نظر جنس پوست و اسکلت بینی ) باشد و انتظارات شما از این جراحی معقول و مطابق با وضعیت بینی تان باشد شما از جراحی بینی سود خواهید برد.کسانی که بینی های با پوست فوق العاده ضخیم و چرب دارند معمولاً کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند.

آیا جراحی به زیباتر شدن صورت من کمک می کند؟

زیباتر شدن بینی شما در کل به زیباتر شدن صورتتان کمک می کند ولی باید به یاد داشته باشید این جراحی فقط روی بینی شما انجام می شود و سایر اجزائ صورت شما تغییری نمی کند.گاهاً گونه های برجسته و زیبا ، چشمان زیبا و.. زیر سایه یک بینی زشت مخفی شده اند و پس از انجام یک جراحی موفق بر روی بینی زیبایی آنها هم آشکار می شود.

آیا جراحی زیبایی بینی حالت لب بالا را تغییر می دهد؟

در روشها و تکنیکهایی که من برای بیمارانم انجام می دهم هیچگونه تغییر ناخوشایندی در وضعیت لبها رخ نداده و حتی در بعضی موارد به دلیل اصلاح رابطه نا مناسب لب و بینی ، زیبایی لبها دو چندان می شود.

آیا جراحی پلاستیک بینی فاصله چشمها را تغییر می دهد؟

در نوع جراحی که من برای بیمارانم انجام می دهم هیچگونه تغییر ناخوشایندی در فاصله چشمها رخ نمی دهد.

عوارض راینوپلاستی چیست ؟

مهمترین عارضه ای که این جراحی می تواند داشته باشد اشکال در تنفس از راه بینی است.باید به خاطر داشته باشید اکثر افراد در هفته های ابتدایی بعد از عمل به دلیل احتقان و التهاب بینی اشکال تنفسی دارند که طبیعی بوده و برطرف می شود اما درصد ناچیزی از افراد ممکن است به دلایل مختلف ( از جمله چسبندگی ها ) دچار انسداد بینی شوند که البته قابل حل می باشد.کبودی دور چشمها ، تورم صورت و خونریزی متعارف روزهای ابتدایی جزئی از ویژگیهای طبیعی این جراحی به شمار رفته و عارضه به حساب نمی آیند.

آیا شما از تامپون و اسپلینت ( گچ پلاستیکی ) استفاده می کنید؟

من برای همه بیمارانم در یک یا دو روز ابتدایی بعد از عمل از تامپون استفاده می کنم.مطالعات متعدد نشان داده است که منافع گذاشتن تامپون بسیار زیاد است و نگذاشتن آن ممکن است منجر به عوارض نامطلوبی شود.ولی باید بدانید که تامپونهایی که من می گذارم بسیار سبک و آغشته به پماد آنتبی بیوتیکی فراوان بوده و خارج کردن آنها بسیار راحت خواهد بود. همه بیماران من بعد از جراحی به مدت یک هفته تا ده روز اسپلینت بر روی بینی خود خواهند داشت

روش جراحی شما چیست؟

من برای بیمارانم از روش جراحی باز استفاده می کنم .در این روش برش بسیار کوچکی در قسمت زیرین ستون وسط بینی (ستون جدا کننده سوراخ های بینی ) داده می شود.اکثریت قریب به اتفاق بیمارانم مشکلی با اسکار محل برش خود ندارند.

بعد از جراحی چه مدت از چسب بینی استفاده می کنید؟

به مدت ۸ هفته بعد از جراحی از چسب ۲۴ ساعته استفاده می کنیم و بعد از آن از چسب شبانه هنگام خواب به مدت حدود ۲ ماه استفاده خواهیم کرد.

دوران استراحت بعد از جراحی چه مدت است ؟

اگر شاغل هستید بهتر است به مدت یک تا دو هفته در منزل استراحت کنید.پس از این مدت منعی برای بازگشت به کار های معمولی وجود ندارد .اگر شغل شما احتیاج به فعالیت فیزیکی سنگین دارد باید در مورد زمان شروع مجدد کارها با هم مشورت کنیم.

تا چه مدت فعالیتهای ورزشی محدود می شود؟

به مدت یکماه کلیه فعالیتهای ورزشی ممنوع است. بعد از یک ماه می توانید ورزشهایی مانند پیاده روی و شنا ( سبک و با حداقل نیرو ) را شروع کنید.ورزشهایی ماتتد بدنسازی و ایروبیک احتیاج به توقف طولانی مدت تری دارند.

هزینه جراحی بینی؟

هزینه جراحی بینی به نوع بینی و وسعت جراحی مورد نیاز بینی بستگی دارد.بنابراین هزینه نهایی جراحی بینی بعد از انجام معاینه کامل داخل و خارج بینی و تعیین وضعیت پوست ، غضروفها ، استخوان ، تیغه بینی ، محور بینی ، سایز بینی و چند فاکتور دیگر در یک جلسه مشاوره حضوری تعیین خواهد شد. منقاضیان جراحی بینی علاوه بر هزینه جراحی مبلغی هم بابت مخارج کلینیک یا بیمارستان بصورت جداگانه پرداخت خواهند کرد.

جراحي بيني با ليزر

آيا جراحي بيني با ليزر واقعيت دارد؟ در يك كلام پاسخ اين سؤال منفي است . ليزر هيچ جايگاهي در جراحي زيبايي بيني ندارد. گاهاً به اشتباه به روش جراحي بسته كه برش ناحيه زير بيني را ندارد جراحي ليزري مي گويند كه اصطلاحي غير علمي و بعضاً تبليغاتي است.