در حال بارگزاری...…

یکی از مهمترین عوامل برای نتیجه ای رضایت بخش در جراحی بینی، انتخاب جراح بینی مناسب است. از آنجایی که جراحی بینی یکی از چالش برانگیز ترین رشته های عمل های زیبایی موجود در جهان است، شما باید دست کم، یک جراح واقعی متخصص در این زمینه، با تجربه جراحی قابل توجه، و با سابقه ای مطلوب پیدا کنید. همچنین یک جراح بینی خو‌ب، همیشه یک همراه مؤثر، یک شنونده بیمار و یک مراقب دلسوز نیز باید باشد.
اگرچه جراحان بسیاری هستند که این معیارها را برآورده می کنند، اما تعداد زیادی از آنها وجود دارند که فاقد این ویژگی ها هستند. بنابراین تحقیقی دقیق و آگاهانه اجباری است. از آنجا که جراحی بینی یک فرایند انتخابی، غیر اجباری و غیر اضطراری است، ناکامی در بررسی شرایط و مدارک پزشک جراح، غیر قابل قبول است و عدم انجام این کار به معنای قمار بازی با چهره خود تان است.
با توجه به اینکه کیفیت عمل جراحی بینی شما تا حد زیادی به کیفیت جراح شما بستگی دارد، گاهی اوقات، پیدا کردن جراح بینی ماهر برای عمل بینی دشوار است. متأسفانه هیچ روش قابل اعتمادی برای یافتن جراح مناسب وجود ندارد. علاوه بر این، منابع اطلاعاتی ممکن است نادرست، متناقض و یا با دسترسی دشوار باشند. در نتيجه، باید بهترین اطلاعات جمع آوری شده از منابع موجود را طبقه بندی کرده، سپس به دقت مورد ارزيابي و مقايسه قرار دهید تا بهترين گزینه احتمالی را بدست آورید. این فرایند می تواند زمان گیر و چالش برانگیز باشد، اما برای بیشتر افراد در نهایت به یک انتخاب رضایت بخش می انجامد.

جراح بینی

گرچه انتخاب جراح بسیار مهم است، با این همه هیچ جراحی نمی تواند یک نتیجه بی نقص را تضمین کند. برعکس، چون عمل بینی بر روی بافت های متورم و تغییر شکل یافته انجام می گیرد، و بافت های بینی می توانند بدون مقدمه شکل عوض کنند، پیشامد مشکلات متداول در عمل زیبایی بینی، تقریبا در همه بیماران، بدون در نظر گرفتن جراح و عملکرد او اجتناب ناپذیر است. حتی یک جراح با تجربه و بسیار با استعداد نیز نمیتواند تمام مشکلات قابل تصور را پیشبینی یا پیشگیری کند. به این ترتیب ضروری است که انتظارات واقع گرایانه داشته باشیم. با این حال، صرف زمان برای پیدا کردن یک متخصص جراحی بینی ماهر، با سابقه ای مطلوب در زمینه رضایت بیماران، عملی ضروری و مهم است. تفاوتِ پیدا کردن جراح مناسب با نا مناسب، می تواند تفاوت بین یک بینی بسیار زیبا و رضایت بخش، با یک بینی بد شکل و نا مطلوب باشد.

تبلیغ شفاهی

یکی دیگر از شاخص های تعیین کننده کیفیت عالی یک جراح بینی، حرف ها و سخنان تأیید کننده دوستان یا اعضای خانواده است. روایت های دست اول درباره نتایج مثبت جراحی ها، رفتار مناسب پزشک با بیمار، پاسخگویی به نگرانی های بیمار و مراقبت های بعدی متناسب با وضعیت او، همیشه قابل اطمینان هستند. علاوه بر این، هنگامی که چند منبع مستقل همه با هم نظری را تایید می کنند، سطح اعتماد افزایش می یابد. با این حال، مراقب باشید که مقایسات اشتباه انجام ندهید. زیرا عمل جراحی زیبایی سینه، یا جراحی صورت، قابل مقایسه با یک عمل بینی مناسب نیست. پس مطمئن شوید نام یک جراح بینی خوب را می دانید.

نمونه کارهای جراحی

شاید یکی از موثرترین روش ها برای ارزیابی مهارت ها و توانایی های یک جراحِ زیبایی بینی، بررسی نمونه های جراحی او، از طریق مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل بیماران باشد. بسیاری از جراحان حرفه ای زیبایی به نمونه عکس های خود افتخار می کنند و به پس زمینه عکاسی، نورپردازی و استقرار مناسب بیمار برای مقایسه دقیق تر عکس ها توجه ویژه ای دارند. نما های چندگانه از صورت، نه فقط عکس های پروفایل، امکان ارزیابی بسیار دقیق تر نتایج عمل زیبایی را فراهم می کند. در این میان، مشاهده بیماران مبتلا به ناهنجاری های بینی مشابه خود شما، روشی موثر برای قضاوت در مورد توانایی جراح در اصلاح مشکلات خاص شماست.
به ویژه این امر نشان دهنده عمل موفقیت آمیز چندین بیمار با ناهنجاری های مشابه است، و خود می تواند اطمینان بخش باشد. مشاهده تصاویر قبل و بعد از عمل بیمارانی با ناهنجاری های متفاوت نیز، در پی بردن به عمق و کیفیت مهارت های پزشک زیبایی کمک شایانی می کند. این نشانه دیگری از استعداد و مهارت جراح است. اما شاید جراحی موفق بینی های آسیب دیده و تغییر شکل یافته، یکی از مهمترین نشانه های مهارت جراح زیبایی باشد. چرا که مداوای نمونه های پیچیدۀ نیازمند به جراحی ترمیمی بینی، به طور قابل توجهی دشوارتر از نمونه بینی های بکر و دست نخورده است.
ترمیم چشمگیر یک بینی بسیار آسیب دیده می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. اگر چه حتی یک جراح بینی متوسط و معمولی نیز، می تواند چندین عکس خوب ارائه دهد، با این همه، تنها یک جراح حرفه ای زیبایی می تواند نمونه هایی عالی از نتایج رضایت بخش جراحی بینی فراهم کند. از آنجا که دوربین، حتی کوچکترین نواقص موجود در بینی را ثبت می کند، مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل همیشه می تواند عاملی در تشخیص مهارت پزشک مناسب، و برخورداری از یک بینی زیبا پس از عمل برای شما باشد.

مشاوره کِیفی

صرف نظر از نارضایتی برخی پزشکان نسبت به این روال؛ هدف از مشاوره، تشخیص دقیق مشکلات، طراحی یک برنامه درمان مؤثر و ارائه اطلاعات مرتبط از قبیل جایگزین ها، خطرات و نتایج پیش بینی شده جراحی است. هرچند این مشاوره در اصل برای انتقال اطلاعات دقیق و تسهیل تصمیم گیری در زمینه های مختلف پزشکی ایجاد شده است، با این همه امروزه مشاوره های جراحی بینی، اغلب تبدیل شده است به یک گفت و گوی خلاصه، و رد و بدل اطلاعات ابتدایی و رسمی پیش از عمل، که مطلب ارزشمندی از آن به دست نمی آید.
بررسی عکس های قبل و بعد نمونه جراحی های مشابه نیز باید بخشی از یک مشاوره با کیفیت باشد. در طول مشاوره بیمار و جراح با هم ارتباط برقرار می کنند، و درست در همین زمان است که شما تصمیم می گیرید چهره خود را به دست این پزشک بسپارید یا نه.
برگرفته از davisrhinoplasty.com