در حال بارگزاری...…

هر کسی دربارۀ ظاهرش نگرانی‌هایی دارد. حداقل یک ویژگی جسمی وجود دارد که می‌‌خواهند تغییر دهند یا بهبود بخشند. نگرانی آنها ممکن است ناشی از تعریف جامعه از زیبایی باشد. مجبور هستید ظاهر مشخصی داشته باشید تا دیگران شما را جذاب در نظر بگیرند. متأسفانه، برخی افراد اجازه می‌‌دهند که فکر بقیه آنها را آزار دهد. در برابر فشار دیگران برای داشتن پوست زیبا، چشمان بزرگ‌تر و بدن لاغرتر و کلاً خوش‌ظاهر بودن تسلیم می‌‌شوند. برخی ممکن است خواهان لب پُرتری باشند، در حالی که بعضی بینی بدون نقص را ترجیح می‌‌دهند. این افراد، صرف نظر از اینکه چه چیزی را می‌‌خواهند تغییر دهند، معمولاً فقط برای رسیدن به ظاهر مدنظرشان زیر چاقوی جراحی می‌‌روند.

 

چرا افراد عمل زیبایی بینی می‌‌کنند

رینوپلاستی بیشتر با عنوان جراحی زیبایی بینی شناخته می‌‌شود. گاهی تغییر شکل بینی نام می‌‌گیرد. در کنار بزرگ کردن پستان و لیپوساکشن، یکی از رایج‌ترین عمل‌‌ها در ایالات متحده است. از طریق جراحی زیبایی بینی، افراد می‌‌توانند از طریق جراحی به هماهنگی مدنظرشان در صورت برسند. همچنین می‌‌تواند انواعی از بیماری‌‌های صورت را درمان کند، از جمله:

  • بولبوس، نوک بینی بزرگ یا قلابدار
  • سوراخ بینی بزرگ یا روبه‌بالا
  • برآمدگی یا فرورفتگی پل بینی
  • بینی نامتقارن

افراد به دلایل مختلفی نظیر علل زیر رینوپلاستی می‌‌کنند:

مشکلات تنفسی – دیوارۀ بینی منحرف موجب مشکل تنفسی می‌‌شود. این وضعیت گاهی کلاپس سوراخ بینی نام دارد. باعث بروز خروپف مزمن می‌‌شود. اگر به طرز مناسبی درمان نشود، ممکن است مشکلات سینوسی را ایجاد کند. مشکلات سینوسی بیمارهای شدیدتری ناشی از دیوارۀ بینی منحرف هستند زیرا باعث ایجاد عفونت‌های سینوس می‌‌شود. از طریق عمل زیبایی بینی، این مشکل به‌سرعت حل می‌‌شود.

حوادث – ورزشکاران اغلب در معرض خطر شکستگی هستند. از آنجا که همیشه تماس فیزیکی نزدیکی با سایر بازیکنان دارند، در معرض خطر شکستن بینی هستند. اگر افراد درگیر مبارزه یا حوادث وسایل نقلیه باشند، نیز در معرض خطر آسیب‌دیدگی بینی هستند. بعضی از افراد به دلیل شکستگی بینی تحت عمل جراحی بینی قرار می‌‌گیرند. این نوع جراحی می‌‌تواند مشکل بینی را به‌راحتی برطرف کند.

اعتماد به نفس – برخی از افراد از نوع بینی‌ مادرزادی‌شان راضی نیستند. اوقاتی وجود دارد که حس می‌‌کنند بینی‌شان خیلی بزرگ است. افرادی هستند که فکر می‌‌کنند بینی‌شان برای چهرۀشان خیلی کوچک است. افراد، به‌ویژه کسانی که به خاطر بینی‌شان مسخره می‌‌شوند، تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می‌‌گیرند تا به اندازه و شکل مدنظر بینی‌شان برسند. در نتیجه، اعتماد به نفسشان افزایش می‌‌یابد.

 

مزایای جراحی زیبایی بینی

برخی از مزایای آن عبارتند از:

تناسب – بینی یکی از نقاط مرکزی صورت است. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بینی موجب عدم تناسب در صورت شود. مواردی وجود دارد که بینی برای چهره بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کج است. جراحی زیبایی بینی می‌‌تواند این عدم تناسب را اصلاح و هماهنگی را ایجاد کند.

بهبود تنفس – رینوپلاستی همچنین می‌‌تواند به بهبود بیماری‌‌های تنفسی کمک کند. می‌‌تواند برای رفع مشکلات مربوط به جریان هوای بینی مشکلات ساختاری بینی را رفع کند. اگر بینی به علت تصادف یا آسیب جسمی آسیب ببیند، این عمل می‌‌تواند آن را برطرف کند. بینی برای بهبود بیماری‌‌های تنفسی بازسازی می‌‌شود که در نهایت به خواب بهتر خواهد انجامید.

اعتماد به نفس – در نهایت، جراحی زیبایی بینی می‌‌تواند بینی را به صورت متناسب با صورت درآورد. اعتماد به نفس را افزایش می‌‌دهد زیرا از نتایج جراحی راضی است. می‌‌تواند موجب تغییر مثبتی در نگرش فرد به ظاهرش شود و به آنها کمک کند اعتماد به نفس مدنظرشان را داشته باشند.

 

معایب جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی صرفاً به معنای زیبا کردن بینی نیست. اگر فردی که جراحی می‌‌شود آماده نباشد یا جراح بینی از مهارت‌‌های لازم برای انجام چنین کاری برخوردار نباشد، این عمل موجب عوارض جانبی نیز خواهد شد. جراحی زیبایی بینی اشکالاتی نیز دارد، نظیر:

ناراحتی – پس از انجام جراحی، بیماران ممکن است در ناحیۀ دور بینی‌شان احساس ناراحتی داشته باشند. ممکن است کبودی دور چشم، سردرد و تورم بینی داشته باشند. از آنجا که عمل زیبایی بینی صرفاً نوعی جراحی معمولی نیست، بیماران پس از عمل ممکن است دچار درد و احساس گرفتگی بینی شوند.

محدودیت‌‌ها – رینوپلاستی محدودیت هایی نیز دارد زیرا جراحان فقط می‌‌توانند تا حد خاصی بینی را دستکاری کنند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که بیمار بتواند به بینی ایده‌آلی که می‌خواهد برسد. بلکه، پزشکان می‌‌توانند بینی را بر اساس نسبت آن با صورت بیمار بازسازی کنند.

بهبود پس از عمل – پس از عمل، بیماران باید از بینی‌شان مراقبت بیشتری کنند. پزشکان ممکن است برای پیشگیری از عوارض و کاهش درد داروهای مسکّن و آنتی‌بیوتیک را تجویز کنند.

هزینه – بیماران باید هزینۀ رینوپلاستی را نیز در نظر بگیرند. بیشتر بیمه‌گران این نوع جراحی را پوشش نمی‌‌دهند، به‌ویژه اگر لازم نباشد. جراحی زیبایی بینی ارزان نیست، بنابراین بیماران باید فقط برای پرداخت هزینۀ آن پس‌انداز زیادی کنند.

 

نتیجه‌گیری

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، باید بررسی کنید که آیا برای آن آماده هستید یا خیر. قبل از جراحی، باید جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید. همچنین باید جراح بینی خوب را برای این کار پیدا کنید زیرا بسیاری از جراحان این جراحی‌‌ها را بدون آموزش پزشکی مناسب و مجوز لازم انجام می‌‌دهند. تحقیق کنید و خودتان را از لحاظ جسمی و ذهنی آماده کنید.

منبع www.safeandhealthylife.com